onsdag 18 april 2018

TÄVLING - vinn ett exemplar av boken Prova Öl

Dags för en tävling igen. Denna gång blir det endast en vinnare och för att få sitt pris så krävs en motprestation av vinnaren, utöver de rätta svaren i kunskapsfrågorna och så bra resultat som möjligt i utslagsfrågorna.


Förstapriset är ett exemplar av den nyligen utgivna ölboken "Prova öl - titta, dofta, smaka", skriven av de två välkända svenska ölprofilerna Peter M. Eronsson och Robert Andersson.
De har skänkt ett signerat exemplar av sin bok till denna tävling.

Två författare, en bok, två signaturer!
Sju stycken kunskapsfrågor;
  1. Vad hette Peter M. Eronssons första ölbok?
  2. Vilket år släpptes den?
  3. Vilket år ställde Robert Andersson (då Helberg) ut sina ölfoton ("Fotoutställning med fokus på hantverksöl") under SBWF?
  4. Under vilken annan festival hade den fotoutställningen sin premiär tidigare samma år?
  5. Hur många exempel på Temaprovningar anges i boken "Prova öl - titta, dofta, smaka"?
  6. Namnge 3 stycken potentiella temaprovningar?
  7. Hur många olika typer av diabetes finns det?

Tre stycken utslagsfrågor;
  1. I hur många exemplar tryckes den första upplagan av "Prova öl - titta, dofta, smaka"?
  2. Hur många svenskar har diabetes?
  3. Hur många ytterligare svenskar beräknas ha diabetes utan att veta om det?


Skicka in dina svar till följande e-postadress; Alf_Tycker_Om_Öl@ownit.nu, senast den 15 maj 2018 ska svaren vara inskickade för att deltaga i tävlingen.

Jag kommer gå igenom svaren och enväldigt utse en vinnare.
För att denna person ska få sitt pris så krävs dock ytterligare en prestation, att vinnaren (efter att denne fått besked om vinsten) betalar in minst femtio (50) svenska kronor till Diabetesfonden.
När jag fått se bevis på att inbetalning har skett så kommer jag att bekosta portokostnaden.

För varje inkommet e-post med korrekta svar i tävlingens kunskapsdel så förbinder jag mig att skänka motsvarande 5 kronor till diabetesfonden, utöver den summan som jag redan bestämt mig för att sätta in.

Om flera av tävlingsdeltagarna, eller andra läsare, önskar skänka pengar så är det givetvis välkommet, men ni får ingen bok.
EDIT; Länk till Roberts insamling på Diabetsfonden.
PROVA ÖL går att köpa hos bland andra Bokus och Adlibris, för 150 kronor så får du en inbunden bok på 94 välfyllda sidor, i A5-storlek, med bilder och text av Peter och Robert.

Under Växjö Ölfestival så hade Peter Eronsson en monter där han bland annat sålde denna bok. För varje exemplar som såldes av boken under festivalen (21 stycken) så skänktes 50 kronor till Diabetesfonden. Jag köpte givetvis ett exemplar för egen räkning.

TEXT KOPIERAD FRÅN ROBERT ANDERSSONS FACEBOOK-INLÄGG;
"Farsan vill gärna ha ett signerat ex”

Pappa var otroligt stolt över det jag gjorde och såg mycket fram emot att få ta del av min kommande bok och skrev dessa ord för cirka en månad sedan.

Några dagar senare och samma dag som boken lanserades fick jag besked om att pappa tyvärr lämnat oss efter att ha levt ett liv med diabetes sedan 6 års ålder.

Imorgon startar femte upplagan av Växjö Ölfestival, något som pappa också var väldigt stolt över att jag skapat.

Så på denna festival vill jag hedra min pappa och till alla er som köper boken på festivalen för festivalpriset 150 kronor har jag och min medförfattare Peter Eronson bestämt att skänka 50 kronor per såld bok till Diabetesfonden.

Kärlek till er alla och hoppas vi ses i helgen! //Robert Andersson, festivalgeneral, bryggare och författare!
Mer om Växjö Ölfestival kommer i senare inlägg.
Växjö Ölfestival 2019 är redan inbokad i kalendern, då kör de redan första helgen i april med start den sjätte. Vi ses väl då!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar