lördag 15 juli 2017

Stöd Alf - köp folköl i Helsingborg!

Ja, det är ju inte mig ni ska stödja utan min namne kioskägaren Alf i Helsingborg. Hans lilla tobaksaffär, på Örebrogatan 32, har hamnat i kläm i stadens gatugrävarkrig. Försäljningssiffrorna dalar och den klassiska butiken (samma ägare i drygt 30 år) riskerar konkurs då staden inte kompenserar butiksägare för inkomstbortfallet.

Detta har uppmärksammats av Markus Hjalmarsson på bryggeriet Brewski på dennes Facebook-sida.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203555859572808&set=a.1188034716739.23407.1704475578&type=3

Jag fick tipset genom två separata  ölrelaterade fb-kamrater som delade  inlägget.

En kort summering av Markus inlägg. Brewski kommer att inom en snar framtid fylla denna lokala butik med en purfärsk batch av deras folköl MangoFeber 3.5%. Han uppmanar till allmänt stödköp i butiken, där folkölen nu går att förboka.

Om jag hade vägarna förbi Helsingborg så skulle jag givetvis besöka Alfs butik, men det  tyvärr mindre troligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar