fredag 21 juli 2017

Blandade ölfoton - Sommaren 2017

Många foton blev det under semestern, både inne och ute, hemma och på krogen.

Akkurat, Ölet Dag!
Jag firade den nationella öldagen (tredje onsdagen i juli) med en sittning i baren på Akkurat. Blev lockad av en bild i deras Facebook-flöde. Ny sejdel till Södermalmspilsnern från Nils Oscars. Ruskigt snygg och klart ok att dricka pilsner ur.

Under semestern så testade jag några gamla öl igen, bland annat Abstrakt 13, när det var färsk gillade jag den skarpt. Men tyvärr hade min lagerhållning (nästan 4 år) inte vidareutvecklat den i positiv riktning. Klart drickbar, och sen är den ju mycket lättare att förtära när jag vet att jag måste använda korkskruv för att få ur gummikorken.
Gummikork!
Lite balkongöl, en härlig färsk Trappist-trippel!

Jag trodde att jag redan hade druckit upp min sista flaska av K is for Krik från Brooklyn Brewery, men ingen blev gladare än jag när jag hittade ytterligare en flaska i källaren!

Naturkork!
Den hade dessutom klarat lagringen riktigt bra!
Som alla vet så står ju K för Kärlek i detta fall!
Lindemans Framboise i folkisstyrka, förvånansvärt tjock i konsistensen (tänk hallonkräm) och ändå så läskande drickbar.

Sista semesterlördagen firades tillsammans med holländaren Johan och svenska Charlotte, vänner från förr. De bodde på Hobo Hotell och i deras bar har det en husöl som är brygd av Pang Pang Brewery. Härligt taphandtag, i form av ett knogjärn.
Nam Nam på Hobo
Svensk saison från Jackdaw, Kongero 2015 är en utomordentligt stilren och välsmakande öl!

I sommarens Belgo-låda så kom det bland annat en flaska Avec les Bons Voeux från Brasserie Dupont.
Curmudgeon!

Founder firar 20-årsjubileum i år, "Twenty years, Zero regrets".
Amazing Haze på Hatten!

Denna jubileumsöl funkade utmärkt till pizza!

Den hundrade flaskan från Belgoklubben!
La Rulles bryggde den speciellt för Belgoklubben, och jag gillar Grande 100!

Årgångskapsyl från Brasserie Dupont, glaset är fyllt av deras Saison Biologique!


Jag är väl lite gammeldags, men ska inte öl smaka öl!? Omnipollos Old Fashioned Lemonade IPA är visserligen god, men mer som en söt citronsaft än IPA.....

Fräsch somrig jubileums-wit, lite bättre på flaska än den var på fat!

Rosé de Gambrinus på liten flaska, inte fullt lika otrolig som den är på fat, men det räcker ändå väldigt långt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar