fredag 14 juli 2017

Alf firar - redaktörens födelsedag!

Det blev ett traditionellt födelsedagsfirande av mig själv, en pubrunda som bland annat innehöll en bartömning, ett Dugges-evenemang och en missad fredagspub.

Jag startade dagen ute på Kungliga Djurgården, med ett besök på Ölbryggan. Den lätta lunchen bestod av en strömmingsmacka och tre goda öl.


3 öl? Två Ale och en stout.....

Till mackan så passade Biskop Kol från Strömsholm alldeles utmärkt.

Tog sedan spårvagnen bort till Kungsträdgården för att hjälpa till att tömma baren i NK Saluhall, och hälsa på Linda (det var länge sen jag var där, mycket har hänt sen sist). Där dök även Erik upp just som jag skulle lämna lokalen.
S:t Eriks Centennial Saison

Värmdös Skärgårdsprojekt #3 Fil the Lingon


Därefter tog jag sikte mot Lådan, men gick via Regeringsgatan och på vägen så såg jag att Viggo var på plats i den då oöppnade baren hos Swedish Brewing, fick bli ett inofficiellt premiärbesök.
After Work, en eurolager på Hjärtat
Något som ledde till ytterligare en - längre - avstickare upp till Linnégatan för att kolla in korvbaren Hjärtat. Där hade de nämligen en liten happening med öl från just Viggo & Co.

När jag ändå var i de krokarna är det ju lika bra att passa på att besöka Mikkeller Bar Stockholm. För att fira dagens gratulant så köpte jag helt spontant in en helflaska av Spontanbasil, det var jag värd!


En sjuttis av denna öl är inget jag sveper i mig på en kvart, jag blev sittande med den i en timme, tur att Daniel försåg mig med en improviserad ishink så att den höll sig väl kyld under tiden.
Håller stora flaskan kyld!

Men efter det var det dags att hasta bort mot Luntmakargatans och mitt premiärbesök på det senaste hamburgerhaket - Lådan. Förutom goda hamburgar-slices så var Dugges på plats med en liten Tap Takover.
Bourbon Barrel aged Anagram och Fresh7! från Dugges!


Jag hade planerat att avsluta kvällen med ett besök hos gänget i Kyrkan i Sundbyberg, men kände mig lite sliten. Jag valde därför istället att avsluta kvällen hemmavid. Där väntade nämligen lagrade godsaker i ölkylen.



En rätt ok födelsedag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar