måndag 20 mars 2017

Veckans evenemangstips - Svenska mästerskapen i hembryggning!

SHBF-loggan lånad från deras hemsida

Jubileumsglaset från 2015

För två år sedan var jag med som besökare på SM i hembryggning, då som nu så var tävlingen inhyst i min hemmahall (Solnahallen). Efter fjolårets avstickare till Malmö så är det i år återigen min hemkommuns tur att husera tävlingen.

Och givetvis räknar jag med att närvara också i denna gång (jag var inte på plats i Malmö förra året), även om evenemanget krockar lite med några andra öl- och nöjesrelaterade evenemang i Stockholm. Jag räknar med att hinna med minst ett ytterligare evenemang (invigningen av Mikkeller Bar) under kvällen.

Under lördagens aktiviteter hoppas jag givetvis träffa många nya & gamla bekantskaper, inte minst två av favoriterna från 2015, Crazy Cats och Qvarnen. Testa många och bra hembrygder står givetvis högt upp på önskelistan också!

SM i hembrygd öl 2017 startar redan klockan 12.00 och dörrarna stängs sex timmar senare, klockan 18.00. För oss som inte är med i hembryggarföreningen så kostar inträdet 300 kronor (bara förköp, ingen direktförsäljning vid insläppet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar