tisdag 7 februari 2017

Jubileumstävling 2017

För att fira bloggens femårsjubileum (som infaller idag, tisdagen den 7 februari 2017) och det faktum att bloggen för knapp en vecka sedan (2017-02-01) passerade tvåhundra tusen sidvyer, så anordnar jag en liten pristävling.
Precis som tävlingen som jag ordnade förra året så blir det glasrelaterade priser.

Två priser utlovas - ett första pris och ett tröstpris, i båda fallen rör det sig om presentkort från Sejdelshoppen, men i olika valörer.
  • 1:a Pris - presentkort hos Sejdelshoppen.se, värde 200 kronor
  • Tröstpris - presentkort hos Sejdelshoppen.se, värde 100 kronor


Frågorna är lite svårare denna gång (tror jag i alla fall), temat är min ölhistoria.
  1. I vilket land (ej Sverige) drack jag första gången öl (året var 1983)?
  2. Vilken öl var min första (seriösa) favoritöl, som regelbundet inhandlades från systembolaget (inte tillgänglig där numera tyvärr) redan 1986?
  3. Vilket år besökte jag Stockholm Beer Festival första gången? 
  4. Vad hette det forum (numer nedlagt) där jag 2003 startade en off topic-tråd om ÖL (får väl klassas som starten på min karriär som nättyckare om och kring öl)?


Utslagsfråga;


Skicka dina svar (senast den 17/2-2017) till mig på följande adress; Alf_Tycker_Om_Ol@ownit.nu

Tävlingen - i vilken jag är enväldig domare - pågår fram till och med fredagen den 17 februari 2017.

Vinnarna kommer att meddelas veckan efter, därefter kommer resultatet redovisas här på bloggen.

Må bäste läsare vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar