fredag 21 oktober 2016

Efterlängtad beerhaul - kejserlig skorp paus från den elake tvillingen.

Evil Twin är ett bryggeri vars öl jag gärna dricker men jag har egentligen bara en Twin-öl som jag verkligen gillar. Den försvann för ett tag sedan, men nu har den dykt upp tillfälligt igen, dock i annan förpackningsform.
En Imperial Stout i burkform!
ABV; 11.5%
Volym; 475ml
Pris; 79.90 kr (168 kr/liter)
Tillgänglighet; tillfällig nyhet i begränsad upplaga på systembolaget med säljstart 2016-10-21. (läs dock infon längst ner i detta inlägg!)






En burk står på kylning!


I den systembolagsbutik - PK-Huset i Stockholm - där jag köpte mina sex burkar, är den nu slutsåld. Den finns i skrivande stund (klockan 14.26) några burkar kvar i en butik i vardera Göteborg och Malmö. Web-saldot på bolagets hemsida är sedan länge tomt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar