måndag 30 maj 2016

Ölfoton special - en helgblandning av öl, hatt och glass!

Veckoslutet började redan som i torsdags när Brooklyn Mash Stockholm 2016 körde igång med ett evenemang för särskilt inbjudna i Skyddsrummet på Söder Mälarstrand - Beer Mansion.
Mina bilder från detta evenemang blev överlag "mindre bra" men jag har med hans välsignelse lånat en bra bild från kompisen Björn (som var min +1 den kvällen).
Björnes och mitt glas, jag håller - Björn fotar.

Summer Ale

Björne dricker Quad!

Uppe på hyllan fanns det Ghost Bottles!

K är lika med Kärlek!

Under lördagen så körde Brooklyn en Neighborhood Immersion i kvarteren kring Mariatorget. Ett program med karta och specialerbjudande från ett antal olika entreprenörer i närområdet - allt från textil till trycksaker, och givetvis mat och dryck. Lunchen på Magnolia följdes upp av glass hos 18 Smaker, en ölglass. Men Brooklyn Sorachi Acecream var inte lika god som deras IPA-glass men klart godkänd.

Efter en Bob Marley-Espresso hos Small Island så tog jag och min systerson Simon oss en promenad bort till Omnipollos Hatt.
Simon testar Viktor IPA, jag med.

Rund Selfie, på hatten!

Under söndagen blev det ett återbesök i samma kvarter, dock inte med något samband till Brooklyn Mash. Jag hade stämt möte med chefredaktören - tillika min andra systerson - för musik-bloggen Profet. Vi skulle "fika" på Marie Laveau. Jag var tidig och han var "sen", så jag hann ta en glass på 18 smaker.

Jag har lagt rabarber på IPA-glassen!

Det blev en Jack Session IPA också
Till slut blev det ändå ett premiärbesök på Marie Leveau, och där drack jag en Jack!

Det blev inte lika intensivt mash-besök för min del i år, men det är ett trevligt inslag i vår ölkultur - jag hoppas de återkommer också nästa år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar