onsdag 18 maj 2016

Adelsö Ölfestival 2016 - nu är biljetterna släppta

(loggan lånad från hemsidan)

Den 18 juni som öppnar Pannrummet återigen sina dörrar för törstiga öldrickare. Jag var där förra året och längtar tillbaka till denna lite avsides liggande festlokal. Till skillnad från förra året så har arrangören i år valt att nöja sig med en festivaldag, utställarlistan påminner starkt om fjolårets, även om jag än så länge saknar minst ett bryggeri (*) - men fler namn läggs snart upp på hemsidan.
Det finns även några nya namn på listan; Danderyds Bryggeri, PKLK Bryggeri, Brewing Költur och Nacka Bryggeri.

Det kör igång klockan 12.00 och håller sedan på fram till klockan 23.00, uppdelat i 2 pass (12-17 och 18-23) med separata passbiljetter (180 kronor) eller en heldagsbiljett (220 kronor).

Jag räknar med att köpa en heldagsbiljett, hänga på låset vid 12 och sen köra så länge jag orkar.

Vi ses väl där!?

* = i nuläget saknar jag en av mina lokala favoriter - Bryggeri Nyckelbydal - och hoppas innerligt att de också dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar