söndag 24 april 2016

Vad har hänt med Milk Stout Nitro?

Fram till helt nyligen kunde jag via systembolaget lätt beställa ett 6-pack av Milk Stout Nitro från Left Hand Brewing. Men häromdagen så gick det inte fullt lika bra - den är "Utgående, kan ej bestäĺlas".
Jag har kontaktat importören - Great Brands Sweden - men väntar fortfarande på ett slutgiltigt svar på ölens framtid.

Ölen kostar 32.90 kronor för en flaska på 355ml (literpris knappt 93 kronor), ett 6-pack går på mindre än 200 kronor. I min mening en extremt prisvärd öl - dessutom är den ruskigt god.

På den snyggt designade kapsylen finns klara instruktioner gällande både förvaring och inte minst upphällningen. Just det sistnämnda har genererat sin beskärda del av upphällningsfilmer på Instagram och andra liknande medier - bland annat har jag lagt upp mer än en sådan.

Pour hard står det på kapsylen och i detta fall innebär det "vänd upp och ner på den öppnade flaskan och låt flöda fritt ner i glaset". Korrekt upphälld får jag en härlig upplevelse både visuellt och smakmässigt.

I fredags tog jag med mig en flaska ut i solen, det blev en del bra bilder.











Årets bästa bild!

Jag hoppas att denna suveräna öl INTE försvinner någon längre tid från bolaget beställningssortiment - men om så är fallet så finns ölen (i alla fall senaste gången jag var där) på Oliver Twist - både på fat och flaska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar