måndag 18 april 2016

Release-party på Månen

Det var förvånansvärt gott om utrymme i baren när jag anlände till Man In The Moon sent på fredagseftermiddagen. Jag hittade snabbt en plats precis framför kranen för kvällens celebritet - Bötet Barley Wine Bourbon.
Ganska snart fick jag fint sällskap av denna man.

Andreas - med Bedarö-tischa!

Pinsamt nog så tog det en stund innan jag insåg vem det var (trots bryggerirelaterad keps och T-shirt), men när identitetskrisen var löst så kom vi gott samtal (bland annat om ekologisk öl) resten av min tid på månen.
Jag körde igång med en dubbel - Bötet 2009 mot den färska Bourbon-varianten.

Bourbon är lite mörkare.

Snygga provglas!

Snart på ett bolag nära mig!

WTF - Creepy guy photobombing!?
Förrutom dessa två öl så fanns ytterligare 6 stycken fatöl från Nynäshamns Ångbryggeri, men jag valde att testa en Double Axe från Buxton istället - men den "stackaren" hamnade på The Dark Side of the Moon - då den inte klarade av matchningen mot Bötet......
Lite överraskad att inte fler sökte sig till Man In The Moon för denna release/Take over - när jag lämnade baren vid sju-snåret så var det fortfarande rätt "lugnt", några bekanta ansikten passerade men överlag stillsamt.

Bötet Barley wine Bourbon släpps på bolaget nu på fredag - tillfällig nyhet i begränsad upplaga. Min förhoppning om att kunna köpa till mig ett gäng flaskor förstärktes efter fredagens provkörning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar