måndag 4 april 2016

Ölfoton special utomhus - gammal öl (eller?) från Ballast Point

Under fjolåret dök det upp minst 2 nya versioner av ett av mina favoritbryggeriers bästa öl - Sculpin från Ballast Point. Jag förälskade mig i Grapefruit-versionen (Habanero var inget för mig), men har haft få tillfällen att testa den på senare tid.
Men så häromveckan insåg jag att den går att privatimportera via Craftbeer.se/Galatea - så det var ju bara att lägga beställning.
Sexigt 6-pack!

Glädjen var stor när jag hämtade ut mitt 6-pack snart efter lagd beställning, snygg förpackning var det ju dessutom.

Jag la upp några bilder på Facebook-sidan och fick då frågan om hur färsk den är - hittade Ballast Points typiska koder för batchnummer och tapdatum, men detta var trycka på burkens undersida och såg lite annorlunda ut än vad de brukar göra på flaskan.


15302 12:27
SC 10216

Min tolkning är;
Tapdatum - 2015-10-20
Klockslag - 12:27
SC - Sculpin
Bäst före datum - 2016-04-10

Enligt uppgift från importören/distributören Galatea så är bäst före datum angivet till oktober 2016.....

Hur som helst så kunde jag inte motstå frestelsen att under fredagseftermiddagen (1 april) så mig ner på uteplatset och avsmaka en av burkarna och samtidigt ta några bilder.



Det var blåsigt ute.....



Ytterligare ett glädjeämne dök upp under 1 april - senaste numret av c/o Hops!


Nu var ett tag sedan jag drack Grapefruit Sculpin, men nog är den ändå rätt trött...... Men den går ju att dricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar