tisdag 19 april 2016

Kulturnatt 2016 - nu på lördag är det dags!

OBS! Stora förändringar har gjorts i efterhand i denna text, då nya upplysningar kommit fram gällande Ölbryggan.....


Visst är det trevligt med diverse kulturella inrättningar som håller öppet hus 1 gång per år! I år infaller denna Kulturnatt nu på lördag - 23/4.

Jag tänker precis som förra året söka mig ut på Kungliga Djurgården, kanske ta en sväng in på Nordiska Museet - där Humleutställningen fortfarande pågår. Men förra året var där en väldigt lång kö utanför i samband med insläppet (18.00).
Men huvudmålet är för mig Spritmuseet och framför allt Ölbryggan - som precis som förra året smygöppnar för säsongen denna kväll - ÄNTLIGEN!

Det vinnande konceptet med hantverksöl från Sveriges oberoende Småbryggerier står sig (vad jag förstått) också detta år. Jag ser framemot en lång sommar med många härliga utesittarbiror från bland andra; Nynäshamns Ångbryggeri, Oppigårds Bryggeri, Närke Kulturbryggeri och Skebo Bruksbryggeri.
Det lär bli första gången i år som jag sitter på en uteservering - förhoppningsvis blir det bra väder!

Klicka r för mer info om aktiviteter i Stockholm under Kulturnatt 2016.

Öppningen av Ölbryggan är tyvärr lagd på is - på grund av troligt kallt väder....... :(
Men snart så kommer de förhoppningsvis igång på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar