fredag 4 september 2015

Sista lördagen på Döbelnsgatan - Bartömning på Mikkeller

Utsikten är väl inte stans bästa, men ölen är helt ok!
Bara för några veckor sedan flaggades det för att Mikkeller Bar Stockholm skulle lämna sina nuvarande lokaler på Döbelnsgatan, för andra lokaler - större och bättre. Detta skedde i samband med månadsskiftet augusti/september. Än så länge så har inte jag hört något om någon ny adress eller ens när den nya baren öppnar!? Jag hoppas att de blir snart och att det blir kvar på stadens nordliga sida. Dels av personliga bekvämlighetsskäl (närmare hem), men också av rättvise skäl - Södermalm är ju redan nerlusat med finölskrogar!

Inför sista helgen så lockade de med en så kallad bartömning (vanligt förekommande inför sommarstängning), och även om de bra priserna var begränsade till flasksortimentet så tyckte jag att jag kunde ställa upp. Annars skulle personalen behöva tömma alla flaskor själva när de hade sin utflyttningsfest.....

Nu blev det några flaskor för min del och en fatöl, plus lite dansk ost. Några bilder från mitt sista besök.

Fokus på killen i spegeln!

Fokus på ölen.

Chefen jobbar!

Solskugga, Black Moon - enda fatölen jag drack!

Jag och mitt alter-ego, wherever I go, so do he go!
Jag var inte där på premiären, men väl dagen efter - jag var inte där den sista dagen, men väl den sista lördagen. Jag längtar till de slår upp dörrarna igen!


Edit - 2016-03-02. Nytt inlägg med nyheter om "nya" Stockholms-filialen nu upplagt.


2 kommentarer:

  1. Not yet! But as we sweeds like to say - "hope is the last thing that the fool looses".

    SvaraRadera