måndag 31 augusti 2015

Ölfoton Special - med fokus på Sculpin

Jag lägger upp rätt många bilder på Instagram (alftyckeromol), de flesta med koppling till öl. Jag har en växande skara följare där (precis som här) som generar en del "gilla-markeringar".
Men det finns ett specifikt motiv som tycks tilltala mer än andra, vet inte om det beror på att ölen i fråga är mer fotogenisk, många som gillar ölen eller om det beror på att mina Sculpin-foton blir "bättre" än övriga.
Min senaste Sculpin-publicering har redan genererat ett nytt personligt rekord (tidigare innehavare var också Sculpin-motiv) gällande "gillar-markeringar", något jag tänkte fira med detta tema-inlägg.

Etikettfokus 

Börjar med en en version av just det fotot - men med ett annat fokus, något som blir ett tema det också - liknande bilder men där fokus ligger på olika delar.

Beercapart - oöppnad
Kapsyl-fokus 

Glas- & flaskfokus

Öppnad men välbehållen.

Dedicated to the Craft!
Trots att just denna flaska var "gammal" (buteljerad slutet av november 2014) så var den mycket god, Sculpin står sig väl.

Jag har lagt privatimportbeställning på en låda (6 flaskor) av Grapefruit Sculpin, får se om den är lika fotogenisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar