måndag 29 juni 2015

Statistik första halvåret 2015

Jag följer inte statistiken för bloggen allt för regelbundet, men tillräckligt för att lägga märke till en drastisk ökning av antalet sidvyer under första halvåret. Tidigare har toppresultatet legat på 2000 vyer/månad - nu ligger medel stadigt en bra bit över 3000/månad, toppresultatet dryga 4000.

Jag har ingen definitiv förklaring till denna markanta ökning, inläggen om skribentprovningarna har genererat en del, dessutom har ju året varit synnerligen  välfyllt med nya och "gamla" evenemang.
Jag har märkt en snarlik utveckling också på mitt Instagram-konto, ration "följare/följer" har förändrats - nu har jag fler följare än vad jag själv följer! Då har jag ändå rensat bort några oseriösa följare. Flera foton möts också med större antal "Gillar"-markeringar.

Jag är väldigt glad över denna utveckling, den inspirerar mig till att vilja vidareutveckla bloggen, mitt skrivande och ölfotande för att åtminstone kunna bibehålla det ökade antalet vyer/följare.

Tack till er som följer bloggen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar