tisdag 24 mars 2015

Växjö Ölfestival 2015 - Dryckeslistan börjar ta form!


Den 11 april kryper oundvikligen allt närmare i kalendern och jag blir allt mer längtansfull. Planering och logistik för resa, boende och festivalbesök börjar ta en allt fastare form.
Men vad kommer jag att dricka under festivalen?
Via denna länk (till ett excel-ark) kan den som så önskar följa utvecklingen på vad utställarna under årets ölfestival kommer att servera. I nuläget är inte alla utställare med på listan och jag hoppas att några av dem som står med redan fyller på med mer grejer - Dugges till exempel!

Men som det ser ut nu så ser framför allt Original Brands lista mycket spännande och inbjudande ut, 3 starka italienska kort plus lite annat. Framför allt Birrifico del Ducato ser jag framemot att testa mer grejer från.
Brygghus 19 har en ekfatslagrad version av Balalaika med sig, en bamsing som väger in på dryga 12%, som jag kan tycka de borde spara tills kvällspasset (jag missade den vanliga Balalaikan i fjol).
Trädskogens Bryggeri har fyra öl listade - jag hoppas hinna med alla fyra.




1 kommentar:

  1. Perfekt med länken till excel-arket! Ska fila på vad jag vill provsmaka :)

    SvaraRadera