fredag 12 december 2014

Inget aprilskämt - ölfestival i Växjö också 2015!


I april i år så avnjöt jag några välfyllda timmar i Kök 11 lokaler i Växjö, strålande högsommarväder många goda öl och lagom mycket besökare. Nu är det dags att börja planera för min resa till Växjö samma månad nästa år. Närmare bestämt den 11 april, då kör nämligen Växjö Ölfestival 2015 igång.

Biljetterna har släppts och några utställare har annonserats - fler kommer. Det blir ett lite annorlunda upplägg på festivalen i år, de har valt att dela upp det i 2 pass. Ett eftermiddags- och ett kvällspass, med separata inträdesbiljetter till respektive pass, men det går att köpa ett VIP-pass för hela festivalen, inklusive en 2-rätters middag inklusive 1 festivalöl.
Biljett/er och Ölkuponger köper du enklast på Tickster.

Jag har själv ännu inte riktigt bestämt mig för hur jag kommer lägga upp min festival, men tanken är eftermiddagspass och sen kanske kvällspass......

Utställare som i nuläget är klara;
Brill & Co
Brygghus 19
Electric Nurse
Klackabacken
Kvarnagårdens Bryggeri
Tomp
Trädskogens Bryggeri
Ängö Kvartersbryggeri

Jag ser med stor tillförsikt framemot att äntligen få testa något från Trädskogens bryggeri - det kan ju hända att något smakprov hinns med att testas redan innan festival i och för sig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar