tisdag 18 november 2014

Ny Ölmässa för mikrobryggerier i Stockholm!

loggan lånad från NGs hemsida
Jag har ett antal gånger under året varit i kontakt med min namne - herr Tumble - (som bland annat skriver om dryck för tidningen Nöjesguiden) och påtalat avsaknaden av artiklar om och kring den växande ölscenen i Sverige (ja, Stockholm mest för min del).
Jag har överlag fått god respons, men nu verkar det som att mina ansträngningar ( ;) ) väckt upp tidningen ur dess mode/film/tv/mat/dryck/spel/musik/scen/bar/krog-dvala och insett att intresset för öl inte bara är hipsterrelaterat.

Via en länk på Facebook så hittade jag denna artikel i riksupplagan av NG. Och där skrivs det ju en del om den kommande ölmässan som ska arrangeras!

Det ledda mig - via google - i sin tur till denna e-artikel.

Där framgår tydligt att mässan är inplanerad till sista helgen (torsdag-lördag, 29-31/1) i Januari (2015) i Stockholm (Drottninggatan 81).

Som framgår av den första artikeln så kommer All In Brewing att vara ett av de deltagande bryggerierna, bland övriga medverkande utlovas att majoriteten skall vara av typen "mikrobryggerier" - och det låter ju lovande.

Som arrangörer anges förutom Nöjesguiden även Bakåt/Framåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar