lördag 4 oktober 2014

SBWF2014 - dag fem


Gårdagens inlägg - om dag 4 - har fastnat ute i etern av någon anledning. Förhoppningsvis drabbas inte detta inlägg av samma öde.
Andra fredagen blev en bra dag, men något rörig.  Det började redan under resan ut till Nacka,  lite senare (13.30) än planerat kom jag iväg hemifrån - men efter 10 minuters bussresa insåg jag att jag glömt en viktig del av min festivalutrustning. Lätt stressad vände jag hem. Trots detta missöde hann jag i tid (marginal på 20 minuter) till dagens bokade (och betalda) höjdpunkt.

  • A conversation with Greg Koch! Det bjöds på "bara" en (1) öl - Enjoy by 10.31.14 IPA (buteljerat förr veckan) - under denna 60 minuter långa provning,  men det gav ju mer utrymme till samtal. Det var första gången jag träffade grundaren av Stone Brewing Co, en mycket sympatisk - och skäggig - herre.
  • Avslutade fredagen med ytterligare en oplanerad provning.  Scott Williams  från Williams brothers bjöd på 6 stycken trevliga öl.
  • MÅNGA BESÖKARE. Om det var normalmånga besökare första veckan så har det denna vecka innehållit avsevärt fler Festival besökare  - trångt och varmt.

Vad händer idag?
  • Provning med Founders är bokad & betald, startar 17.00, hoppas vara på plats i god tid innan dess. Två kompisar (ej ölrelaterade, oberoende av varandra) ska besöka festivalen,  kan bli lite umgänge med dem.
  • Avsluta årets brittiska tema, med återbesök hos New Brews, Holy Grale & London Calling.
  • Testa några Whisky.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar