måndag 13 oktober 2014

Fint besök från USA


Steve Grossman snackar öl och avnjuter en Harvest Single Hop
För 2 år sedan - i samband med SBWF2012 - så träffade jag Steve Grossman för första gången, under en "Beer Makers Dinner" på Amaranten Hotell i Stockholm.
I år kom han inte till själva festivalen, men i fredags (10/10-2014) så var han på besök hos O'Connor's i Uppsala och i lördags eftermiddag var det dags för lite ölmingel på Oliver Twist i Stockholm. Några fina Beer Camp-öl utlovades och jag var inte sen att anmäla mitt intresse.


Guildy Pleasure
fr vänster; Harvest Single hop, Guildy Pleasure, Terra Incognita
Lite extra kul för min personliga del var att Steve kände igen mig från vårt korta möte 2 år tidigare!

Steve Grossman och Alf, foto taget av Tobias Göth, 99btls
Tack till Steve Grossman, Wicked Wine, Tobias Göth och Jugge med personal på OT!

Edit - på vägen hem från OT blev det en liten avstickare in på Akkurat där jag drack en Sierra Nevada Bigfoot från 2007, det var en rätt nice avslutning på lördagseftermiddagen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar