onsdag 16 juli 2014

Bigfoot-vertikal på Sorbon

Den 16 juni valde jag att spendera delar av eftermiddagen och tidiga kvällen på Sorbon (Brommaplan, Sthlm). Anledningen var framför allt för att de hade en Tap-take-over från Sierra Nevada, som givetvis inkluderade 4 årgångar av Bigfoot - 2011-2012-2013-2104.
Att just denna måndag också råkade sammanfalla med min födelsedag (och Mankerbeerblogs födelsedagskalas - i efterskott - nere i Göteborg) gjorde ju bara saken än bättre (ja, inte festen i GBG kanske).

Urvalet av fatöl från Sierra Nevada var brett och för min del spännande - många för mig tidigare otestade öl


Summerfest Lager
Middag; Laxfjäril m en Snow Wit
Alla de 3 första ölen var nya bekantskaper, ingendera någon ny favorit men väl fungerande. Sen var det dags att testa en flight.
Flight-tavlan

Flight Nr 3 - Devastation var riktigt bra, Ruthless bara ok.
Givetvis blev det en uppsättning flight #5 också, inklusive osten.
11, 12, 13, 14!
 Första gången jag åt Ruccola till Bigfoot, bitter mot beska - det funkar ruskigt bra!
4 Bigfoot-slattar samlade i ett glas!
Det var första gången jag kör en Bigfoot-vertikal från fat, det gav mersmak. Godast var 11an och 12an, körde ett helglas av 11an också som avslutning - då i plötsligt sällskap av Annica från Belgobaren.

På vägen hem blev det - som vanligt - ett depåstopp på BrewDog Bar för 2 stycken sängfösare.
Molotow Cocktail från Evil Twin


Abstrakt 16 - passar bra den 16e!

På väg över St Eriksbron

Stort tack till folket på Sorbon och Wicked Wine, och alltid tack till gänget på St Eriksgatan bästa pub!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar