tisdag 3 september 2013

SBWF 2013 - Inför årets festival - del 1

Det dags för mig att börja skriva om årets upplaga av Stockholm Beer and Whisky Festival med Tast Experience - det är ju bara drygt 3 veckor kvar tills dess att de slår upp dörrarna.
Det är samma dagar (och datum) som förra året, det vill säga sista torsdagen, fredagen och lördagen i september (26-28/9) respektive första torsdagen, fredagen och lördagen i oktober (3-5/10).

Jag hoppas i nuläget kunna komma iväg på två torsdagar och minst en fredag (den 4/10), då jag återigen ska valla min systerson runt på mässan.

Nu har det ju på hemsidan börjat fyllas på med information från utställare om vad de kommer servera i sina montrar. Dessutom börjar listan på de Master Classes som kommer hållas under dessa 6 dagar se riktigt intressant ut.
Redan torsdagen den 26/9 så dyker Garrett Oliver från Brooklyn Brewery upp och håller en MC. Senare samma dag så dyker en av mina favoriter från 2012 upp - Stewart Main, brewmaster på Shepherd Neame och håller även han en MC (bägge dessa MC sker även den 28/9). Jag har anmält mig till dessa två redan - men inte fått någon bekräftelse än. Och det kan mycket väl bli fler än dessa två.
Andra veckan så håller tillexempel Kjetil, bryggmästare på Nögne Ö två olika - om "Ölets anatomi" och "Sake, Hands on!".

Detta kan komma att bli än mer magiskt än det var förra året!

Länk till SBWFs hemsida
Länk till listan över utställare
Länk till Master Classes och Ölskolorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar