torsdag 9 maj 2013

RECENSION #98 - Mohawk Pale Ale

Kör ett tema - det är dags att seriöst testa 3 stycken Pale Ale, jag börjar med en svensk belgare som jag testat tidigare med visst samtycke.


BRYGGERI; Mohawk/de Proef
ÖL; Mohawk Pale Ale
TYP; Pale Ale
NATIONALITET; Sverige/Belgien
BATCH;
BÄST FÖRE; 02/05/14
IBU; 41 (medel)
ALKOHOL; 5,8%
FÖRPACKNING; Flaska
VOLYM; 33 cl
PRIS; 25,90 (78,50 kronor/liter)
INKÖPSSTÄLLE; Beställningssortimentet, Systembolaget, Passagen, Stockholm
INKÖPSDATUM; 2013-02-13
TESTDATUM; 2013-05-08

GLAS; Spiegelau Tulip, funkar bra.


DOFT Tung margarinaktig sötma, nästan kladdig - men på ett trevligt sätt. Inte så mycket citrus men en del passionsfrukt.
(7 av 10)

UTSEENDE Väldigt grumligt mörk orange färg, med en smutsvitt storbubbligt skum som håller sig rätt väl.
(3 av 5)
SMAK Tror att något inte stämmer med denna flaska, väldigt annorlunda i jämförelse med de jag tidigare testat. En del av fruktigheten är kvar men den har legat lite för länge i fruktkorgen.
(4 av 10)
 
MUNKÄNSLA Aggressiv citrusbeska som skär sig ett gäng med sötman. Ingen stor ölkropp och begränsad eftersmak.
(2 av 5)

SAMMANFATTNING Jag har sökt i mitt ölfotobibliotek efter tidigare foton på denna öl, men antingen så har jag inte namngivit bilden eller inte sparat den. Har verkligen ölet sett så här grumligt ut tidigare gångerna jag testat det? Jag är tveksam till det, det har definitivt smakat mycket bättre de tidigare tillfällena jag druckit ölen.
(12 av 20)

GENOMSNITTSBETYG; 28 av 50
(2,8 av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar