fredag 17 maj 2013

Jag mötte Ingrid - på månen

I början på juni så ska så äntligen Hello my name is Ingrid från BrewDog släppas igen på bolaget. Jag hade hoppats på att få testköra den innan - vid invigningen av BrewDog Bar Stockholm tillexempel, men det har inte gått ihop trots att möjlighet har getts.

Men så idag (torsdag 16/5-2013) så dök hon upp - på facebook så flaggade puben Man In the Moon för att hon fanns tillgänglig. Glupsk som jag är bestämde jag mig för att inte ta några chanser - började smida planer för ett AW-besök. Något senare än vad jag tänkt mig så blev det slutligen "efter jobbet" och jag styrde ivrigt stegen mot sagda pub. Min oro för att Ingrid skulle hinna försvinna (ta slut) innan jag hann fram var klart överdriven och som det visade sig helt oskälig.

Jag tänker inte orda så mycket mer om detta utan låta bilder tala sitt tydliga språk.

1a glaset, färskt ur kranen!
Visst är glaset halvfullt?
2a glaset




Snart är det slut.....
Mina 2 första smakprov - med 2 andra öl emellan - gav onekligen mersmak. Det blir att köpa några flaskor när den väl släpps på bolaget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar