tisdag 2 april 2013

Alfs nyhetsinköp idag.......

Jag har vänt och vridit på denna fråga under påskhelgen och kommit fram till att jag helt avstår att nyhetsshoppa denna månad!

Skälen är inte bara ekonomiska men det är det största skälet, övriga skäl är;
  • Utbudet - inte fullt lika intressant släpp denna månad
  • Utrymme - det börjar bli väldigt trångt i ölgarderoberna.
  • Tillgång - de flesta av de sorter jag siktat in mig på verkar finnas i större upplaga, kanske finns några kvar längre än vanligt....
  • Privatimportbeställning - har en inkommande med 6 flaskor Old Viscosity, dyrt och utrymmeskrävande.
Men visst är det så att denna månad så prioriterar jag andra ölrelaterade kostnader.
En Beer Makers Dinner är ju redan bokad och betald, lägg därtill mina förhoppningar om att kunna sno åt mig en plats vid Akkurat/Garret Oliver-Brooklyns BMD senare i månaden. Dessutom så lockar Bishops Arms Folkungagatan med en BMD den 18/4, signerad Brouwerij de Molen - och den är i mina ögon nästan lika hett eftertraktad som de övriga 2......

So many social engagements, so little time (and money)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar