måndag 10 september 2012

SBWF2012 - del 6 - Jag har en plan!

I väntan på den kompletta listan från Beerdrivel så har min egna selekterade lista i excel-form börjat ta en allt bestämdare och välfylld form. Trots att jag bestämt mig för 2 dagar så har jag svårt att få ihop hur jag ska hinna med allt som jag vill - det är många prioritet 1 på min lista. Det blir svårt att putta ner ens en till prio 2, men det lär bli tvunget för eller senare.

Definitivt spikat är Ölskola II och Masterclass med Sierra Nevada.
Jag skulle gärna gå på någon av Ölskola I /Öl och mat i kombination under ledning av Michel Jamais, men det funkar inte tidsmässigt.
Masterclass med Mr Mohawk kan funka tidsmässigt (om det blir den 5e) men den faller nog på ekonomin.
För att jag också ska hinna med American Craft Beers Masterclass så får jag nog hoppas på en fribiljett till sista dagen, för att få det att funka både tids- och pengamässigt.

Ibland utställarnas montrar finns ett stort antal måsten, men varken Brill & Co eller Great Brands har ännu lagt upp några listor på vad som kommer.
Till Sigtuna kommer ingen Ace of Spade 2012 (av namnrättighetsskäl), men väl Midvinterblot på fat 2011 respektive flaska 2012, plus en nyhet i form av Vanilla Syndrome Brown Ale 2012.
Wicked Wine finns i både Hall 1 och Hall 2 - 4 stycken montrar sammanlagt, varav en är bara för Duff! Men även Mohawk får en egen WW-monter - något som jag ser framemot! I deras stora monter ska ju dessutom Steve Grossman från Sierra Nevada husera delar av sista veckan, när han inte håller Masterclass.
Bibendum besökte jag förra gången jag var på festivalen - 2010 - men då ett kort besök. Nu när de första veckan lyckats locka över Stewart Main från Shepherd Neame så lär jag hänga där lite mer.
Elixir Wine har lyckats locka med sig ett gäng danska bryggare och där finns många öl som måste testas.

Planen är INTE spikad och klar - inte till 100% än i alla fall, det måste finnas flexibilitet för att kunna täcka upp nyheter och frånfällen - Plan B och C måste också läggas upp.
På torsdag är det bara 2 veckor kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar