lördag 25 augusti 2012

September på Systembolaget - det blir en dyr affär!


På lördag så är det nyhetsdags igen på Systembolaget - jag har lånat från listan på den eminenta bloggen Uppdrucket - där finns den kompletta listan för september och även kommande nyheter senare i höst.

Jag väljer här att redovisa de russinen som jag valt att plocka ur kakan.  
I kursiv text mina egna tankar kring just den ölen.



T5 (de 40 största butikerna)
Stone - Old Guardian Barley Wine Style - 65cl -- 82,60 kronor _ En gammal favorit som jag ser framemot att få testa igen.
Stone - Imperial Russian Stout 2012 - 65cl -- 86,80 kronor _En ny bekantskap, men en Imperial Stout från Stone - hur dåligt kan det vara?
Amager - Wookie IPA 2012 - 50cl - 47,90 kronor _ En dansk IPA med Star Wars-koppling. Amager har dessutom gjort bra grejer förut, men denna är otestad.

T6
Nögne Ö - Sunturnbrew Bourbon Barrel - 25cl -- 65 kronor _ Jag testade den "vanliga" på Bishops Vasagatan häromveckan och den här kan nog bli ändå godare, tror jag!


T7
Ingenting för min del.

Tillfälligt sortiment Höst
Bas
Sigtun - Dunkel Lager - 33cl -- 14,90 kronor _ Det är bara att gilla läget!

T1
Spooks Ale - 50cl -- 23,90 kronor _ Otestad, men en såhär billig ale måste jag bara testa åtminstone 1 flaska av. Dessutom är det ju Shepherd Neame som brygger den - alltid kul att stödja gamla favoriter.

T2
Lagunitas - Maximus IPA - 35,5cl -- 23,90 kronor _ Drack denna på Bishops Folkis häromsistens, det gav mersmak. Här är den dessutom avsevärt billigare!
T3
Sigtuna - Prince of darkness Black IPA - 33cl -- 26,10 kronor _ Ser jag framemot mycket!
Magic Hat - Demo Black IPA - 35,5cl - 24,90 kronor _ Otestad men billig, värt att testa minst en flaska.

Dessutom ser jag under september månad framemot ankomsten av 12 stycken av vardera Stone Ruination och Stone Oaked Arrogant Basterd - ett samköp initierat av BeerSatta för drygt 2 månader sedan - jag får snart hyra utrymme hos Selfstorage......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar