onsdag 27 juni 2012

Nytt Öl-glas

Då jag blivit allt mer förtjust i veteöl tyckte jag att det var dags att införskaffa ett glas som var anpassat speciellt för denna typ av dryck. Ett besök hos Öl- och Vinmagasinet genererade detta glas;
Spiegelau Wiezenbierglas
Detta måste givetvis testas och när jag väl börjar slå upp mitt första val så inser jag ganska omgående varför detta glas passar så bra;
Getingmidjan pressar upp skummet!
Färdig att avnjutas!
Givetvis gick äran till min nya favorit från Sigtuna, 50cl ljuvlig veteöl med rejäl skumkrona fyller glaset perfekt - 81cl vätska går det att fylla glaset med upp till kanten.

Testade också med en mindre flaska för att se hur det funkar med en flaska på 35,5cl;
Skummet fyller nästan hela glaset!
Lite för lite vätska, men ändå godkänt!

Mycket trevligt glas att dricka ut och jag kommer att använda de 2 glasen jag köpte flitigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar