lördag 10 mars 2012

Plötsligt så händer det!

Som de brukar säga i Hollywood - A True Story!
Efter en supertrevlig fredagskväll på Sigtuna Brygghus så vaknar jag idag med en förvånansvärt tilltagen "baksmälla" (huvudvärk och orolig mage), trots att det varken blev särskilt sent eller så himla mycket öl......
Den bästa medicinen mot baksmälla är ett besök i tvättstugan - dessutom behöver jag tvätta lite kläder, så det går ju på ett ut!
Av de bokade 2 maskinerna väljer jag att använda den högra, ett val som ska visa sig vara dumt, mycket dumt! När jag återvänder till maskinen efter 40 minuter (den tilltänkta tvätt-tiden) så har maskinen stannat - men problemet är att den stannade redan under första sköljningen! Nu blinkar det 04E i displayen och oavsett vad jag gör så vägrar maskinen att fortsätta eller ens låta mig öppna luckan. Jag slår av strömbrytaren och då kan jag få ut min tvätt och lägga i den vänstra maskinen istället (den beräknar tvätt-tiden till 47 minuter!).
Väl uppe i lägenheten igen bestämmer jag mig för att fylla på ölkylen för kvällen. En genomgång av ölgarderoben följer, jag plockar fram några flaskor Black Chocolate och Hop Kills. Jag tar en titt djupare in i garderoben och tycker mig då se en mycket bekant etikett - men det kan ju inte stämma eller? Jag får lov att sträcka mig långt för att få fram flaskan med den specifika etiketten och inser då att de är fler än en flaska där med just denna etikett;
Så här ser etiketten ut!
Det visar sig vara totalt 3 flaskor och Plötsligt så händer det! Alla dagens tidigare problem är som bortblåsta och det är nästan så att en glädjetår tränger sig fram, men jag nöjer mig med att skratta högt! Dessutom visar det sig vara från Batch #2, bäst före februari 2012 visserligen men #1 var ju inte i toppform när jag drack den senast.
Alla 3 flaskorna åker in i kylen och åtminstone en av dem ska testköras ikväll! Fotobevis kommer publiceras under kvällen måndagen!

De Tre Guldkorn som räddade min helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar